نماینده مردم لنگرود در مجلس:
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجوان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد دولت دربخش توسعه حمل ونقل عمومی درون شهری، اظهار کرد: دولت طی چند ماه گذشته با توجه به برخی شرایط از جمله منابع محدود در جامعه با اختصاص منابعی سعی کرده تا بخش حمل ونقل عمومی درون و برون شهری را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.
کد خبر: ۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ 17 February 2015
نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: حضور کمرنگ دولت در توسعه حمل و نقل عمومی و پروژه های عمرانی به دلیل محدود بودن منابع مالی مسبب آلودگی هوا و ترافیک است؛ در لایحه بودجه سال 94 به دولت اجازه داده شد که با اخذ عوارض از خودروهایی که عمر بالاتری دارند به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجوان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد دولت دربخش توسعه حمل ونقل عمومی درون شهری، اظهار کرد: دولت طی چند ماه گذشته با توجه به برخی شرایط از جمله منابع محدود در جامعه با اختصاص منابعی سعی کرده تا بخش حمل ونقل عمومی درون و برون شهری را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه حمل ونقل عمومی، افزود: دولت در تلاش است که نگاه بخش خصوصی را در پروژه‌های عمرانی درون شهری و سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی پررنگ کند که تا حدودی در این خصوص موفق بوده است، البته دولت حداکثر می تواند 6 تا 7 هزار میلیارد تومان را به توسعه حمل ونقل عمومی درکل کشور اختصاص دهد، زیرا منبعی بیشتر از این مقدار برای این بخش وجود ندارد.

لاهوتی با بیان اینکه دولت به دنبال راهکاری بهتر برای توسعه حمل ونقل عمومی است، گفت: راهکاری که دولت یازدهم پیشنهاد کرد و نمایندگان مجلس توصیه می‌کنند، فروش پروژه های عمرانی نیمه تمام بین شهری و راه ها است، زیرا با توجه به منابع محدودی که پیشتر ذکر شد، اتمام پروژه های عمرانی حتی تا ده سال آینده هم انجام نمی شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، تاکید کرد: در سند چشم انداز باید 26 هزار کیلومتر خطوط راه‌آهن بین شهری به بهره‌برداری برسد که متاسفانه متوسط بهره‌داری خطوط راه‌آهن  در حال حاضر سالی 170 کیلومتر است و با 1000 کیلومتر مورد نظر تفاوت چشمگیری دارد.

لاهوتی تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند که سرمایه‌ها و نقدینگی‌های سرگردان در جامعه را به بخش توسعه حمل و نقل عمومی در کل کشور هدایت کند که این نگاه مثبت و شایسته است، البته دولت در بخش توسعه حمل و نقل درون شهری باید حضور قوی تری پیدا کند، زیرا بر اساس قانون 50 درصد میزان توسعه حمل ونقل عمومی بر عهده دولت است که هم اکنون به صورت متوسط این مقدار در کلانشهرها 70 درصد بر عهده شهرداری بوده و 30 درصد را دولت پرداخت می کند.

وی با یادآوری اینکه حضور کمرنگ دولت در توسعه حمل و نقل عمومی و پروژه های عمرانی به دلیل محدود بودن منابع مالی مسبب آلودگی هوا و ترافیک است، بیان کرد: متاسفانه همه دولت ها معتقد هستند که شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که باید هزینه های خود را ازمردم تامین کند، بنابراین اراده و اعتقادی باید در دولت ایجاد شود مبنی براینکه مردم به تنهایی متولی تامین هزینه‌های حمل ونقل عمومی نیستند و دولت باید برای اتمام پروژه‌‌های عمرانی در حمل ونقل عمومی درون شهری کمک کند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، گفت: در لایحه بودجه سال 94 به دولت اجازه داده شد که با اخذ عوارض از خودروهایی که عمر بالاتری دارند به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار